Inauguracja sezonu artystycznego Filharmonii Kaliskiej

Inauguracja sezonu artystycznego Filharmonii Kaliskiej

Dyrektor Naczelny i Artystyczny Ruben Silva wraz z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej zapraszają na koncert inaugurujący sezon artystyczny 2021/2022. Koncert odbędzie się 17 września br., o godz. 19.30 w Sali Koncertowej Filharmonii Kaliskiej.

Na otwarcie nowego sezonu, z towarzyszeniem kaliskich filharmoników wystąpi wyjątkowego formatu artystka – Agata Szymczewska, laureatka m.in. XIII Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu. W jej wykonaniu i interpretacji usłyszymy Koncert skrzypcowy g-moll op. 26 Maxa Brucha.
Maestro Ruben Silva z kaliską publicznością przywita się słynną uwerturą “La forza del destino” Giuseppe Verdiego a koncert dopełni arcydzieło literatury symfonicznej – III Symfonia “Eroica” Ludwiga van Beethovena.

Wykonawcy:
Agata Szymczewska – skrzypce
Ruben Silva – dyrygent
Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej

Program:
G. Verdi – Uwertura “La forza del destino”
M. Bruch – Koncert skrzypcowy g-moll op. 26
L. van Beethoven – III Symfonia “Eroica”

Bilety do nabycia w kasie filharmonii od poniedziałku do piątku w godz. 9.00-17.00, godzinę przed koncertem w miejscu wydarzenia lub online na stronie www.filharmoniakaliska.pl.

Agata Szymczewska, o której londyński The Times napisał: Gra z powagą, opanowaniem i mądrością muzyczną ponad swój wiek, brzmiąc momentami jak płomienna młoda Ida Haendel, należy do wąskiego grona najwybitniejszych polskich skrzypków, którzy są rozpoznawalni na całym świecie. Od zdobycia I nagrody, Złotego Medalu oraz Nagrody Publiczności w XIII Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym im. Henryka Wieniawskiego w Poznaniu, regularnie występuje na renomowanych scenach w Europie, Azji i obydwu Amerykach, zdobywając uznanie międzynarodowych krytyków, słynnych dyrygentów oraz orkiestr i festiwali z którymi współpracuje. Występowała w słynnych salach koncertowych m.in. w nowojorskiej Carnegie Hall, Chicago Symphony Hall, Kennedy Center w Waszyngtonie, Wigmore Hall w Londynie, Théatre des Champs-Élysées w Paryżu, Concertgebouw w Amsterdamie, Palau de la Musica w Barcelonie, w Filharmoni Berlińskiej, Sala Sao Paulo w Brazylii, Seoul Arts Center w Korei a także w Chinach, Japonii, na Tajwanie, Kanadzie, Chile, Kolumbii oraz Izraelu pod batutą m. in Seiji O-zawy, Sir Nevilla Marrinera, Ricardo Muti, Andreya Boreyko, Maxima Vengerova, Krzysztofa Pendereckiego, Johna Axelroda, Jerzego Maksymiuka, Jacka Kasprzyka, Krzysztofa Urbańskiego, Michała Nesterowicza, Antoniego Wita, Jana Krenza oraz w Royal Festival Hall z London Philharmonic Orchestra, którą poprowadził Osmo Vanska. Gra na skrzypcach Nicolo Gagliano (1755) użyczonych dzięki uprzejmości Anne-Sophie Mutter.

Ruben Silva, polski dyrygent boliwijskiego pochodzenia, jeden z najwybitniejszych muzyków swojego pokolenia. Swą karierę rozpoczął w Boliwii, debiutując z Narodową Orkiestrą Symfoniczną. Był również założycielem Młodzieżowej Orkiestry Symfonicznej w roku 1975. Później, od 1978 roku, jako stypendysta polskiego rządu studiował w Akademii Muzycznej F. Chopina w Warszawie, w klasie prof. Stanisława Wisłockiego. Uczestnik i laureat wielu konkursów dyrygenckich – Międzynarodowego Konkursu dyrygenckiego Gino Marinuzzi w San Remo – Włochy, III Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego im. G. Fitelberga w Katowicach (laureat i zdobywca Nagrody dla najmłodszego finalisty, 1983), Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego Radia i Telewizji Węgierskiej w Budapeszcie. W 2006 roku odznaczony medalem za zasługi dla miasta Koszalin, a w 2012 roku odznaczony przez Prezydenta RP Złotym Krzyżem Zasługi za całokształt osiągnięć artystycznych. Dyrygował orkiestrami na całym świecie: w większości krajów europejskich, w Japonii, Libanie, Ameryce Południowej. Obecnie współpracuje z większością filharmonii w Polsce. Był dyrektorem artystycznym Opery Wrocławskiej, Opery Krakowskiej, Filharmonii Koszalińskiej, kierownikiem muzycznym Teatru Wielkiego w Łodzi. Od 1983 roku Ruben Silva związany był z Warszawską Operą Kameralną a od 2013 roku, po śmierci legendarnego Dyrektora Stefana Sutkowskiego, również jako dyrektor artystyczny. W latach 2018 – 2021 był dyrektorem naczelnym i artystycznym Polskiej Filharmonii Sinfonia Baltica im. Wojciecha Kilara w Słupsku.

Źródło: Urząd Miejski w Kaliszu

Previous Obywatel i nauczyciel. Stefan Eustachiusz Jakubowski
Next Dwudziestka bezpieczniejsza i ładniejsza

Może to Ci się spodoba

Płyń z prądem. Warsztaty rodzinne

Włączając się w obchody tegorocznego Święta Rzeki Prosny, Galeria Sztuki im. Jana Tarasina w Kaliszu, organizuje warsztaty rodzinne „Płyń z prądem”. W czwartek, 26 sierpnia 2021, o godzinie 11. rozpoczniemy

Jeszcze o Fibigerach

W Centrum Kultury i Sztuki, 26 września 2021 roku, o godz. 17, odbędzie się spotkanie w cyklu Fotoplastikon ˗ Kalisz na fotografiach XIX i XX wieku. Wykład „Fibigerowie i muzyczny

Przy Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie powstał hotel dla rodzin małych pacjentów

Na krakowskim Prokocimiu wybudowano pierwszy w Polsce Dom Ronalda McDonalda. Z nowoczesnego hotelu liczącego 20 pokoi będą mogli bezpłatnie korzystać rodzice i opiekunowie pacjentów Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego. Nowoczesny obiekt pozwoli zapewnić młodym

Internauci czytają coraz więcej książek

Od stycznia do końca września 2016 roku w mediach społecznościowych pojawiło się 58 tys. deklaracji o trwających, planowanych lub przeczytanych książkach. To ponad dwa razy więcej niż w tym samym okresie 2014 roku

Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika

Zgodnie z nowymi propozycjami resortu edukacji, które po fazie konsultacji społecznych trafiły do rozpatrzenia przez Komitet Stały Rady Ministrów, szkoły będą miały możliwość wyboru podręcznika. Wydawcy edukacyjni są zadowoleni i zapewniają, że na

Uniwersytet Jagielloński gruntownie modernizuje swój kampus medyczny

Collegium Medicum, czyli kampus medyczny Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, zostanie gruntownie odnowiony. Będzie to możliwe dzięki współpracy uczelni z partnerem prywatnym – spółką Neoświat. Jak wyjaśnia prof. Piotr Laidler, prorektor UJ ds. Collegium

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź